Essity (voorheen SCA)

Use case: Calculated voor Essity
(voorheen SCA Nederland)

Essity is een toonaangevend wereldwijd opererend bedrijf dat hygiëne- en gezondheidsproducten ontwikkelt, produceert en verkoopt in ongeveer 150 landen. Merken van Essity zijn onder andere Leukoplast, Libresse, Lotus, Tempo, Demak’Up en TENA.

Essity heeft ongeveer 48.000 medewerkers en de omzet in 2016 bedroeg circa 10,7 miljard euro. Het hoofdkantoor van Essity is gevestigd in Stockholm (Zweden). Het bedrijf is genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Essity maakte voorheen deel uit van de SCA Groep.

In Nederland werken 1400 medewerkers, verdeeld over meerdere productielocaties.

Om de registratie en uitgifte van werkkleding aan haar personeel te faciliteren, heeft Essity (vestiging Hoogezand) gekozen voor Calculated.

“Met zo’n aantal medewerkers wil je wel dat de registratie van werkkleding goed geregeld is”

De fabrieksruimte van Essity in Hoogezand

Medewerkers van de vestiging in Hoogezand (plus minus 500) loggen zelf in om werkkleding aan te vragen. De pakketten zijn samengesteld per afdeling en op maat gemaakt per medewerker. Essity gebruikt zowel het puntensysteem als de ‘aantal-per-periode’ budgetmethode in de pakketten voor haar medewerkers. Als een aanvraag voor werkkleding binnen het budget past, wordt deze automatisch goedgekeurd en doorgestuurd naar de desbetreffende leverancier(s). Valt een aanvraag buiten het budget, dan beoordeelt de beheerder de aanvraag en neemt desgewenst contact op met de leidinggevende. Na akkoord wordt de bestelling alsnog doorgezet voor levering.

Specifiek voor Essity wordt standaard bij elke bestelling het kastnummer meegestuurd, zodat de leverancier bij aflevering de spullen direct in de juiste ‘locker’ kan leggen. Dat is wel zo efficiënt. Na levering van producten ontvangt de medewerker automatisch een melding dat de bestelling geleverd is. En uiteraard wordt de medewerker van de lopende aanvraag op de hoogte gehouden per e-mail en via het dashboard in zijn persoonlijke account.