Kennisbank

Hoe richt ik Calculated in?

Van harte gefeliciteerd met je installatie en welkom aan boord bij KMS Calculated!

Na ontvangst van je inloggegevens kun je Calculated gaan inrichten. Eerst maak je eenvoudig de bedrijven, afdelingen en subafdelingen aan die je wilt toevoegen aan het KMS. Er zit geen limiet aan het aantal bedrijven, afdelingen en (sub)afdelingen dat je kunt toevoegen. Ook voeg je jezelf toe als leverancier van jouw klanten.

Vervolgens voeg je de artikelen toe die medewerkers mogen bestellen en koppel je deze aan de toegevoegde bedrijven, afdelingen of subafdelingen. Elke afdeling kan hierbij zijn eigen pakket en budget krijgen.

Daarna voeg je de medewerkers toe en koppel je deze aan de afdelingen waar ze onder vallen. Je exporteert vervolgens het pakket én budget dat je hebt toegekend aan de afdeling aan alle medewerkers van die afdeling, en stelt per medewerker zijn/haar maten in.

Heb je medewerkers met uitzonderingen op het standaardpakket? Dan pas je het pakket van deze medewerkers medewerkers eenvoudig aan door artikelen toe te voegen, te verwijderen of het budget aan te passen. Binnen Calculated kun je voor elke medewerker een eigen en uniek pakket samenstellen. Tenslotte voeg je nog aanvragers of leidinggevenden toe, die voor medewerkers van een bedrijf of afdeling mogen bestellen en die medewerkers mogen beheren (toevoegen, uit dienst zetten), pakketten kunnen toekennen en wijzigen en aanvragen mogen beoordelen. En daarmee is Calculated ingericht en klaar voor gebruik!

Heb je veel medewerkers of artikelen? Dan kun je het import-bestand gebruiken.